Conversion Rate (miera konverzie) je percento návštevníkov, ktorí vykonajú požadovanú akciu, ako napríklad nákup, vyplnenie formulára alebo prihlásenie na newsletter. Táto metrika je kľúčová pre hodnotenie úspešnosti marketingových kampaní a webových stránok. V tomto článku sa pozrieme na význam Conversion Rate, ako ju merať a optimalizovať, a to nielen v kontexte e-mail marketingu, ale aj pre webové stránky a ďalšie marketingové kanály. Čo je Conversion Rate? Conversion Rate je pomer počtu konverzií k celkovému počtu návštevníkov alebo príjemcov. Vzorec pre výpočet Conversion Rate je jednoduchý: Conversion Rate = ( Po c ˇ et konverzi ı ˊ Celkov y ˊ po c ˇ et n a ˊ v s ˇ tevn ı ˊ kov alebo pr ı ˊ jemcov ) × 100 \text{Conversion Rate} = \left( \frac{\text{Počet konverzií}}{\text{Celkový počet návštevníkov alebo príjemcov}} \right) \times 100 Pre e-mail marketing to znamená percento príjemcov, ktorí vykonajú požadovanú akciu po otvorení e-mailu, zatiaľ čo pr...