Marketingové poradenstvo a texty

Vytváranie databázy pre e-mailový marketing

28.01.2010 16:27

Všetci by sme chceli dosiahnuť vysokú úspešnosť rozosielaných mailov a primäť čitateľov k akcii. Problémom väčšinou je, že málokto je ochotný systematicky a poctivo pracovať na tom, aby vybudoval dostatočnú databázu kontaktov, ktoré nebudú e-mail považovať za spam, ale naopak, so záujmom si ho prečítajú.

Keď čítam na webe množstvo nadšených a presvedčivých textov o tom, ako niekto bezprácne dosahuje šesťciferné čísla, je mi to trochu smiešne. Bezprácne? No, pokiaľ veľmi inteligentný a cieľavedomý program nepovažuje za prácu, tak hej. Ale to mi trošku evokuje komunistické časy, keď záslužná práca bola iba tá s lopatou. Nechcem a nemôžem vám radiť, ako dosiahnuť ľahké "pasívne" zárobky. Viem však, že vytrvalá a inteligentná práca môže úspech priniesť, ak ste ochotní investovať čas, nápady a poctivý prístup.

Ako teda získať databázu kontaktov, ktorá bude vykazovať dostatočnú odozvu na zaslané správy? Predovšetkým, venujte sami čas jej budovaniu, namiesto kúpy všeobecnej databázy, ktorá aj tak v drvivej väčšine nemá súhlas na zasielanie mailov a môže vás priviesť skôr do problémov. Ak sa ľudia sami prihlásia do vašej databázy, bude to ich rozhodnutie a budú ochotní spolupracovať.

Neočakávajme však, že po uverejnení inzerátu na Google o tom, že niečo predávame, sa pretrhnú kapacity predaja. Tým samozrejme nechcem povedať, že to nemá význam. Ale pri ponuke náročnejších služieb asi inzerát stačiť nebude.

Ako na to?

Skúste vytvoriť hodnotnú informáciu z vašej branže, poskytnúť ju na stiahnutie zdarma a túto skutočnosť inzerovať. Človek, ktorý si ju bude chcieť stiahnuť, sa zaregistruje a s veľkou pravdepodobnosťou bude ochotný prečítať si aj ďalšie vaše informácie. Môžete tak postupne budovať jeho dôveru a po čase s ním vstúpiť do obchodných vzťahov.

(c) 2008 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webu zdarmaWebnode