Reklamy nám niekedy dávajú obrovské sľuby, až to pripomína okrídlené: "Nikto vám nesplní, čo vám my nasľubujeme".
Ale dobre, povedzme, že propagačný pracovník našiel na výrobku skvelé výhody, popracoval na dobrých textoch, zostavil ponuku, ktorá zaujala.
Jedným z osvedčených spôsobov je ponúknuť určitý čas na vyskúšanie výrobku a možnosť bezplatného vrátenia. Je to veľmi férové, pokiaľ je návrh myslený a poskytnutý čestne a nie s nejakou drobnou zákernou poznámkou pod čiarou.
Vyskúšate, zistíte a rozhodnete sa. Často aj keď zistíte, že to nie je celkom to, čo ste chceli, už to ani nevrátite, pretože sa vám nechce strácať čas. Ale občas sa stane, že by ste predsa len radi vrátili. A tu sa obchodník začne vyhovárať, hľadať dôvody, ponúkať náhrady. Nakoniec síce svoje dosiahnete, ale zostane vám z toho horká pachuť v ústach. Druhý raz už radšej ani nič netestujete.
Viete ako sa na to pozerám ja? Keď chcem umožniť čas na bezplatné vyskúšanie, tak to urobím a neriešim, že určité percento sa možno aj vráti. Isteže sa môže vrátiť, ale vyvolaná dôvera spravidla vysoko preváži náklady na vrátený tovar. A nielen to, ak človek u vás vráti vec bez nepríjemných otázok a vyčítavých pohľadov, pravdepodobne vás navštívi opäť. Prvé a neobíditeľné pravidlo je, že predávate kvalitné veci, nie je teda dôvod, aby sa z vrátenia stal zvyk.
Vždy sa snažím, aby som človeku vyšla v ústrety. A preto odporúčam dokonca privrieť oko, keď chce vrátiť tovar deň-dva po uplynutí dohodnutej lehoty. Jeho príjemný pocit z vašej veľkorysosti bude možno základom pre veľmi cenné PR, ktoré vám spôsobí medzi svojimi kamarátmi. A aj naopak. Ak nevyhoviete, ste v práve. Ale viete si predstaviť, čo môžu spôsobiť dnešné sociálne siete, keď začnú prepierať vašu neochotu? To si už rovno môžeme povzdychnúť na staré dobré časy, keď sa zákazník o zlé správy podelil len s 8-10 známymi.
Nestojí za to byť radšej trochu veľkorysý? Aj nám by sa páčilo, keby s nami zaobchádzali s pochopením.