Marketingové poradenstvo a texty

Texty na webe – ako dosiahnuť, aby nám čitatelia neutiekli?

19.09.2010 20:19

Aby ľudia zaznamenali obsah webstránky, začítali sa doňho a neopustili ju príliš rýchlo, musíme splniť pár predpokladov. Prvým z nich je vymyslieť zaujímavý titulok a v úvode príťažlivo vysvetliť, čo čitateľ získa prečítaním článku. Nestačí však takto postupovať len pri texte na titulnej stránke, každá podstránka musí byť spracovaná z marketingového hľadiska. Veď návštevník sa k nám môže preklikať odkiaľkoľvek a zriedka postupuje podľa nášho poradia.

Podporte odozvu a ďalšie návštevy webstránky

Pripojte reklamné texty do stránok, kde by mohli zaujať. Spomeňte príbuzné témy o článkoch z minulosti, pokojne ohláste, o čom sa chystáte písať budúci týždeň. Len málo ľudí však reaguje aktívne pri prvej návšteve. Musíte ich presvedčiť, získať si dôveru. A to chce trochu času.

Nezabúdajte na pohľad zákazníka

Občas sme takí zaneprázdnení tvorbou obsahu, že zabúdame na odlišné hľadisko zákazníka. Web máte pravdepodobne na to, aby vám pomáhal predávať a oslovil určitú konkrétnu skupinu ľudí. Preto si občas prečítajte svoje texty a zvážte, či ste sa nepustili príliš odbornou cestičkou alebo neprezentujete viac to, čo zaujíma vás, než samotného čitateľa.

Vyzdvihnite výhody používania, nepodávajte len popis vlastností

Skôr, než sa pustíte do podrobností, zdôraznite výhody, ktoré prinesie zákazníkovi používanie vášho produktu. Vlastnosti sú charakteristiky a technické črty, ale samé osebe nepredávajú. Nekupujeme si zeleninu, pretože je obsahuje vitamíny, ale preto, že nám pomôže zostať zdravými, cítiť sa mlado a plní energie.

Ak neosloví samotný titulok, strácate väčšinu čitateľov

Ale ako napísať pútavý titulok? Zopár rád nájdete v elektronickej knihe o písaní reklamných textov, ktorú si u mňa môžete vyžiadať mailom. Ale pár pravidiel si povedzme:

  • Poskytujte zaujímavé (a pravdivé) sľuby, ktoré presvedčia zákazníkov
  • Neformulujte zložito, v jednoduchosti je krása. So slovnými hračkami skôr opatrne.
  • Neočakávajte, že čitatelia prečítajú celý článok, ak im v nadpise položíte hádanku.
  • Irónia býva často nepochopená, hovorte radšej jednoznačne.
  • Otázky podporujú záujem, mali by však byť otvorené a vzbudzujúce zvedavosť.

Pokračovanie textu musí pozornosť udržať

Každá veta je dôležitá a zabezpečuje, aby čitateľ neodišiel. Najťažšia úloha je dosiahnuť prečítanie prvých odstavcov, potom už väčšina ľudí v čítaní pokračuje. Stavajte preto text v prvých vetách presne, zrozumiteľne a podľa dôležitosti. Vysvetlite to najpodstatnejšie a až potom sa pustite do rozvíjania a vysvetľovania.

Dĺžka textu nemusí byť rozhodujúca, ak je zaujímavý a nemá prázdne „vatové“ pasáže. Vyhnite sa však objemným, málo štruktúrovaným blokom, ktoré odrádzajú od čítania. Ak textárske práce nie sú vašou silnou stránkou, zvážte služby skúseného copywritera, ktorý môže spôsobiť obrovský rozdiel v spôsobe, akým ľudia vašu webstránku vnímajú.

 

(c) 2008 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web zdarma!Webnode