„Pred mnohými rokmi mi reklamná agentúra na poslednú chvíľu predložila text, na ktorý som netrpezlivo čakala. Prísľuby, že zmeškaný termín bude vyvážený vysokou kvalitou textárovej práce, sa ukázali zbožným, ale nenaplneným želaním. Čo urobíte, keď termín v tlačiarni horí a kampaň jednoducho nemôže počkať? Sadla som si so zastrúhanou ceruzkou nad papier a po ťažkej noci som ráno držala v rukách text, za ktorý sa nehanbím ani dnes. Neskôr sa tento zážitok stal výhybkou v mojej kariére a ja som sa písaním začala živiť...“
Všetci máme radi príbehy a keď dostaneme do rúk text založený na rozprávaní, venujeme mu pozornosť. Potešia nás spomienky na detstvo, prvé lásky, zážitky s priateľmi, životné úspechy i sklamania. Veď aj na ťažké časy spomíname po rokoch ako na dôležité skúsenosti.
Začiatok reklamného textu je nesmierne dôležitý. Ak pútavý titulok na chvíľu zastavil adresáta, on sa rozhodol prečítať si direct mail a venovať mu pozornosť, nastáva chvíľa pravdy. Ako ho vtiahnuť do deja, ako sa postarať, aby list ihneď neodložil? Najlepší spôsob, aký poznám, je práve rozvinutie príbehu, v ktorom čitateľ nájde kúsok samého seba.
Ak tieto riadky čítate, možno občas reklamné texty pre svoje podnikanie pripravujete. Bez ohľadu na to, či sa považujeme za talent alebo nie, aj tu cvik robí majstra. Všetci veľkí textári vyrástli na dlhoročnej praxi. Pár osvedčených rád, ktorými si pomáhajú skúsení autori textov, vám možno pomôže začať:
Keď budete hľadať silné príbehy, oplatí sa mať notes po ruke. Dobré myšlienky stojí za to poznamenať, aby vám neunikli ani v budúcnosti. Citáty, spomienky, pozorovania i zážitky sa stanú studnicou živej vody, z ktorej budete čerpať inšpiráciu.
Vyskúšajte túto textársku techniku a uvidíte, že pomôže zvýšiť úspech i návratnosť v propagácii vašich výrobkov a služieb.