Marketingové poradenstvo a texty

SEO - optimalizácia na vlastných stránkach

10.04.2011 18:50

Optimalizácia off page a on page je dnes samozrejmou súčasťou spravovania každej webstránky. Pri získavaní lepšieho umiestnenia vo vyhľadávaní sa často spoliehame na budovanie spätných odkazov. Občas by však neškodilo obrátiť pozornosť smerom domov a pozrieť sa, čo dokážeme zlepšiť na svojich vlastných stránkach.

Meno domény

Pomenovanie domény má silný vplyv na to, ako sa vo výsledkoch vyhľadávania umiestnime. Ak sa nám podarí získať doménu s presným kľúčovým slovom, urobí pre nás veľa užitočnej práce. No nie vždy je to možné a nie vždy je to účelné. Niekedy radšej volíme meno domény zvučné a ľahko zapamätateľné, i keď sa presne nekryje s najviac vyhľadávaným slovom. Inokedy už takáto doména nie je voľná a my sme odkázaní na hľadanie alternatívy. Ak sa nám prihodí táto druhá možnosť, odporúčajú mnohí experti využiť meno domény s doplnením slovíčka na jeho koniec. Stále budeme mať v doméne kľúčové slovo a budeme z neho profitovať. Pripojiť slovko za meno je z hľadiska vyhľadávania vhodnejšie, než ho predsunúť pred meno (teda lepšie bude fungovať doména „zahradaprevas.sk“ než „mojazahrada.sk“. Inou možnosťou je využívanie množného čísla kľúčových slov, ktoré sú používané takmer rovnako často, ako jednotné.

Titulky a medzititulky

Aj tu má zmysel používať kľúčové slová a opäť lepšie fungujú v prípade, že ich použijeme na začiatku vety. Pokojne využite všetky formy, jednotné i množné číslo a nevyhýbajte sa ani synonymickým slovám, pretože tieto využívajú nielen zákazníci pri hľadaní, ale zohľadňuje ich dokonca aj Google!

Text a jeho formátovanie

Aj formátovaniu textu treba venovať pozornosť, pretože má popri využívaní kľúčových slov svoj význam. Nie je jedno, kde a ako v texte umiestnite slová, ktoré sú pre vaše vyhľadávanie najdôležitejšie. Najväčší zmysel pre ranking vašej webstránky má ich umiestnenie v titulku a tiež v prvej a poslednej vete textu. Titulky majú väčšiu váhu, ak ich použijete vo forme h1 a h2 tagov. Z formátovania využívajte bold, občas napíšte kľúčové slovo väčším písmom. Zbadajú to čitatelia, ale neujde to ani Googlu. A jedna drobnosť, kde často robíme chybu. Ak odkazujete zo svojej stránky na niektorú inú, nerobte to všeobecne, ale použite kľúčové slovo ako odkaz a aj v tomto prípade ho napíšte boldom. Majte na pamäti, že záleží aj na tom, aké linky idú od vás, nielen na tom, aké vedú k vám.

Interné a externé linky

Nie vždy si uvedomujeme silu linkov, ktoré odkazujú z jednej našej stránky na druhú. Ale toto je cesta, ktorá výrazne posilní náš ranking a preto sa oplatí venovať jej pozornosť pri vytvorení každej novej podstránky.

Dávajte pozor, aby z vašej stránky odchádzali linky len na kvalitné a hodnotné stránky. Toto vás robí v očiach Google dôveryhodným a navyše je plne vo vašej moci. Nikdy nehazardujte s linkovaním na spamové stránky, či stránky s nevhodným obsahom, ktoré by mohli podliehať „trestom“ zo strany vyhľadávačov.  

(c) 2008 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si webové stránky zdarma!Webnode