Marketingové poradenstvo a texty

Prvá pomoc do zlých časov: Internetový marketing na podporu predaja

10.11.2013 21:00

V časoch, keď marketingové rozpočty nejednej firmy sú vystavené redukčnej diéte, dostávam často otázku – „Čím máme podporiť predaj? ...potrebujeme to rýchlo...a pokiaľ možno, chceme to naštartovať s minimálnym rozpočtom!“

Odpoveď, ktorá väčšinou poskytne prvú pomoc v takýchto prípadoch znie: „Zamerajte sa na svoj web! Spracujte kvalitnú webovú stránku, ktorá dokáže nadviazať okamžitý kontakt s čitateľom a urobiť z neho zákazníka.“  Ľahšie povedať ako urobiť? Pozrime sa spolu, akým podmienkam musí vyhovieť vaša webstránka a tiež ako dosiahnuť vyššiu efektívnosť webových stránok:

  1. Okamžite zaujať návštevníka

Opakujem to znovu a znovu. Ak chcete veľa povedať, neznamená to ešte, že niekto iný chce veľa počúvať a už vôbec nie, že si odpovede vyhľadá. Čas rozhoduje a máte len pár sekúnd na to, aby sa zákazník zorientoval, presvedčil a rozhodol. Nenechajte ho pátrať v hlbinách, zvoľte čistý a jednoduchý dizajn, z ktorého ihneď pochopí že je na správnom mieste, nájde tu to, čo potrebuje a získať to nebude preňho problémom.

  1. Presvedčiť a získať dôveru

Keď vás ľudia po prvýkrát stretnú osobne, dôverujú alebo nedôverujú vám na základe intuície či pocitov. Na webe sa nemajú o čo oprieť, preto je dôležité poskytnúť im dostatok dôkazov, že ste hodnoverný a spoľahlivý partner, ktorému môžu veriť. Zaraďte na svoju stránku referencie konkrétnych zákazníkov, certifikáty a dosiahnuté ocenenia, či hodnotenia uznávaných autorít.

  1. Získať kontakt

Keď sa vám podarilo zákazníka na svoju stránku prilákať, nenechajte ho odísť „bez darčeka“. Dobrá stránka vždy musí obsahovať systém, pomocou ktorého získame od návštevníkov kontakt, ktorý nám umožní ďalšiu komunikáciu s nimi. Najjednoduchšie je ponúknuť návštevníkom niečo zaujímavé, hodnotné a pokiaľ možno elektronické – aby svoju odmenu za odovzdaný kontakt získali ihneď, pričom vás nezruinujú poplatky na poštovné. Dôležitá je však rýchlosť, s ktorou na záujem odpoviete. Ideálny čas je okamžite, no ani v prípade osobného spracovania by ste v e-mailovej komunikácii nemali prekročiť lehotu 24 hodín.

  1. Zmeniť záujemcov na nových zákazníkov

Len málo zákazníkov sa rozhoduje rýchlo a málo produktov je možné predať hneď pri prvom kontakte. To by vás však nemalo odradiť – práve preto je také dôležité dosiahnuť, aby si čitateľ stiahol z vašej stránky informácie, za ktoré vám poskytne svoje údaje. V závislosti od náročnosti svojej služby či výrobku by ste mali mať vypracovaný postup, ktorý zahŕňa sériu nasledujúcich kontaktov. Ideálne je, keď to za vás vykoná softvér, najmä keď dosahujete väčší počet kontaktov denne. Kým je kontaktov len pár, zvládnete to aj manuálne a pritom si mnohé veci otestujete a precvičíte.

  1. Pustiť sa do práce a vytrvať

Nečakajte na zázrak a neverte, že bez práce budú koláče. Aj nedokonalá ale včas a poctivo zrealizovaná marketingová akcie môže byť úspešná. No perfektné a precízne vypracované letáky môžu byť zbytočné, ak ich doručíte neskôr ako váš konkurent. Taktiež nepredpokladajte, že si ľudia vaše správy uložia do tvrdých dosiek a uchovajú na horšie časy. Zareagujú, ak vo chvíli, keď vás na webe našli alebo ste ich oslovili, vašu službu hľadajú a potrebujú. Pokiaľ sa čas nekryje, nezúfajte. Rátajte s tým, že najkrajšie ovocie pozbierate vtedy, ak bude vaša komunikácia dlhodobá a vytrvalá.

 

 

 

(c) 2008 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webu zdarmaWebnode