Skôr než sa pustíte do platenia klikov na Googli či iných portáloch, mali by ste si úplne ujasniť dve veci:
Chcete aby sa prihlásil na odber newslettra, požiadal o informácie alebo zakúpil váš výrobok? Samozrejme, treba mať zmysel pre realitu a neočakávať zázrak. Ale podľa tohto cieľa je potrebné napísať a nastaviť webstránku, na ktorú ho svojím plateným odkazom privediete. Veľa ľudí urobí chybu v tom, že privedie potenciálneho zákazníka na všeobecnú stránku, titulku alebo stránku produktov, kde si má vybrať to správne sám. To nie je najrozumnejší prístup. Keď ľudia nenájdu to, čo ich zaujalo v inzeráte, veľmi rýchlo a ľahko, opúšťajú stránku. Ani náhodou sa nepustia dolovať informácie a vyberať tovar z obsiahlych katalógov.
Získanie kontaktu pre dlhodobejšiu komunikáciu môže byť výsledok, pre ktorý sa oplatí investovať do PPC. Zvážte a otestujte si, koľko ste ochotný minúť na konkrétnu akciu, čo vám tento výsledok z dlhodobejšieho poľadu prinesie a či je to stále ešte efektívne. Napríklad získate cez PPC kampaň 1000 návštevníkov, ktorí vás stáli 150 €. Potiaľto to vyzerá nádejne. Ak sa však z týchto 1000 ľudí zaregistruje 100 a po vašom usilovnom komunikovaní sa len traja stanú zákazníkmi, tak sa náklady na získaný obchod výrazne zvýšia. Stále sa to môže oplatiť, ak predávate montované domy a je to úžasná návratnosť. Ale ak cena vášho produktu je relatívne nízka a nepokryje náklady na kampaň, už to nevyzerá tak ružovo. Je preto dôležité merať, zisťovať a počítať a podľa toho rozhodovať o svojich investíciách do reklamy.