Marketingové poradenstvo a texty

Podpora predaja - ako ju nerobiť!

31.05.2010 13:24

Stretli ste sa už s reklamou, ktorá čosi sľubovala, dokonca i dávala, ale nakoniec ste sa cítili skôr podvedení? Je to paradox, výrobca chce podporiť predaj a nezvládnutím niekoľkých dôležitých detailov dosiahne rozčarovanie zákazníkov.

 

Zaplatí to zákazník? Spoľahnite sa, že sa aj posťažuje...

Nedávno som chcela kúpiť sedačku. Vyberala som dlhšie a tak som sa v priebehu niekoľkých mesiacov zastavila v predajni viackrát a vytipovala jednu, ktorá vyhovovala rozmermi, materiálom i cenou. Nakoniec som si povedala, že lepšiu už nenájdem a šla som pre ňu. Potešilo ma, keď predavač povedal, že práve teraz je na ňu 25% zľava. V tom čase po celom meste pribudli bilboardy a sľubovali zľavy a televízory za nákup. Zaplatila som zálohu a tešila som sa na svoju novú sedačku. Po dvoch týždňoch mi predavač zavolal, že išlo o nedorozumenie, cena sedačky je o cca 30% vyššia a z nej mi potom môže poskytnúť zľavu. Aj vám pripadá zvláštne, že sa cena po niekoľkých mesiacoch náhodne zvýši a hneď sa z nej poskytuje zľava? Smola pre predajňu, ak zabudli nahrať zvýšené ceny do systému pred spustením kampane. Ale nenadchýna ma, že počítajú s hlúposťou zákazníkov, ktorí si nemajú pamätať, koľko tovar stál pred pár dňami. S ospravedlnením sa firma nenamáhala. Asi sa nedivíte, že som objednávku zrušila a odmietla som popri zvýšenej cene sedačky zaplatiť ešte aj reklamnú kampaň, ktorá „galantovala“ najnižšie ceny.

 

Darček áno, ale pokazená radosť?

Iný príklad, ako podporu predaja nerobiť, pochádza z veľkopredajne potravín. Počas nákupu z rozhlasu znie reklama, ktorá sľubuje vrátiť 10% z ceny nákupu. Keď si zákazník chcel vyzdvihnúť poukážku, zistil, že odmena nie je 10% z nákupu, ale len 10% z 33 Eur, bez ohľadu na hodnotu nákupu. Pozor na to, čo píšete alebo vyhlasujete vo svojej reklame. Polopravda, či prikrášlená pravda spôsobuje, že radosť zo získanej poukážky sa zmení na pocit divnej pachute. Pritom náklady na takúto akciu vôbec nie sú zanedbateľné a je škoda nevyužitého potenciálu.

 

Verný zákazník a špeciálna starostlivosť

Posledný príklad som vybrala z programu lojality pre verných zákazníkov. Máte zákazníkov, ktorí u vás nakupujú radi a často? Ak ich chcete odmeniť výhodami, neviažte to na ďalšie podmienky, ako napríklad nákup len nezlacneného tovaru a podobne. Vymyslite radšej iný spôsob darčeka, aby si verní zákazníci vybrali to, čo chcú a naďalej k vám chodievali s radosťou. Veď stály zákazník vám prejavuje lojalitu a dôveru a zároveň s veľkou pravdepodobnosťou šíri vaše dobré meno ďalej.

Nestojí to za trochu zvláštnej starostlivosti?

 

(c) 2008 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si webové stránky zdarma!Webnode