Marketingové poradenstvo a texty

Nezvyčajný priamy marketing

17.05.2010 19:47

V digitálnom veku väčšina populácie trávi časť svojho voľného času za počítačom. Sociálne siete nahradili mnohým ľuďom priateľské väzby a rozhovory na živo. Všetko vyzerá lákavo a bezplatne a tak to pôsobí aj na marketingových pracovníkov. 

No prináša to so sebou aj zahltenie e-mailových schránok, nadmieru elektronickej komunikácie, ktorej sa začíname brániť. A ešte jednu vec. Tak ako sa upcháva naša schránka e-mailová, postupne sa znižuje konkurencia reklamných materiálov v starej dobrej schránke poštovej. Áno, stále je tam ešte dosť nudných letákov. Ale šanca zaujať zaujímavým a netradičným spracovaním reklamnej zásielky narastá.

Čo zaujme pozornosť?

Jednou z dôležitých podmienok pre úspech priameho marketingu je zaujať pozornosť. Ako sa odlíšiť od reklamných novín a každodenných prospektov? Výborné výsledky dosahujú zásielky, ktoré majú nezvyčajný rozmer. Najmä keď obsahujú drobné predmety, či zvláštny obsah. Listov ste dostali iste už množstvo, ale doručil vám niekto poštu vo fľaši? Americká firma, ktorá tento nápad vyskúšala, dosiahla údajne až 98 % úspešnosť! Všetci milujeme tajomstvo a väčšina z nás si takúto správu zvedavo prečíta.

Inou možnosťou sú nádobky, tuby, semienka rastlín, či obaly na uchovávanie dokladov, ale aj písacie potreby, nafukovačky či papierové skladačky. Fantáziu môžete použiť do vôle, no podstatné je, aby predmet, ktorý zasielate, dobre korešpondoval s obsahom správy. Treba vymyslieť dôveryhodný príbeh a dať tak nezvyčajnej zásielke to pravé opodstatnenie. Vytvoríte rámec, do ktorého všetko zapadne a vaše posolstvo zas pevne zapadne do mysle adresáta.

Aktuálna databáza adries a primeraná cena produktov

Je jasné, že ak posielate predmety, bude poštovné o niečo vyššie ako zvyčajne. Preto je nesmierne dôležité dať najprv do poriadku databázu kontaktov, veď inak by sa váš direct mail mohol veľmi predražiť.

Zaujímavý priamy marketing sa oplatí vyskúšať, ak vami propagované produkty spadajú do vyššej cenovej kategórie. Príliš lacné výrobky by nemuseli vrátiť náklady na produkciu a rozposlanie ani pri dosiahnutí veľmi dobrej návratnosti.

(c) 2008 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webu zdarmaWebnode