Marketingové poradenstvo a texty

Na čo nezabudnúť, keď pripravujeme texty pre www stránku?

19.08.2010 21:20

reklamnom texte záleží najmä na jeho kvalite a schopnosti osloviť publikum. Stačí to? Potrebujeme nudné podružnosti ako sú fonty, veľkosť písma, farby? Tieto veci v podstate neregistrujeme. Nie vtedy, ak sú zvolené dobre!

Fonty písma

Pozrime sa trochu na tieto „zbytočnosti“ a rozdiely v písaní textov pre tlačené materiály a internet. V klasickej tlači platí tradičné pravidlo, že oku sa lepšie čítajú písma s pätkami, napríklad tie z rady Times, pretože tak ľahšie a rýchlejšie identifikuje a oddeľuje písmená. Na webe však platí pravidlo odlišné. Najlepšie sa tu uplatnia písma bezpätkové, pretože na obrazovke sa čítajú ľahšie. Neurobíte chybu, ak sa spoľahnete na osvedčenú Verdanu alebo Helveticu.

Aká veľkosť písma je optimálna?

Čo sa týka veľkosti písma, odborníci neodporúčajú písmo príliš zväčšovať. Veľké fonty sa čítajú zle a znižuje sa prehľadnosť a schopnosť vyhľadania informácií. Optimálna by mala byť veľkosť písma 11 pt (na rozdiel od 12 pt, ktorú väčšinou používame pri tlači). Samozrejme, že nadpisy môžu byť o niečo väčšie, ale ani tu to netreba preháňať.

Čo platí pre farby?

Nedajte sa zlákať gýčovými kombináciami dúhy a krikľavých farieb. Na obrazovke platí ešte viac než na papieri, že dôležitý je kontrast. A najľahšie rozoznávame tmavé písmená na svetlom podklade. Informácie, ktoré potrebujete zdôrazniť, môžete uviesť inou výraznou farbou.

Jasné štruktúrovanie textu

Keďže na webe skôr skenujeme ako čítame, veľký význam má rozčlenenie do nie príliš dlhých paragrafov, využívanie medzititulkov, štruktúrovanie textu odrážkami, číslovaním atď. Z rovnakého dôvodu je vhodnejšie dať najdôležitejšiu informáciu na začiatok a až potom rozvíjať podrobnosti. Čitateľ sa sám rozhodne, kedy bude čítať ďalej a kedy preskočí ďalej.

Veľkosť a dĺžka stránky

Niektoré štúdie hovoria, že ľudia majú radšej krátke webstránky zobrazené naraz, než skrolovanie po dlhších stránkach. Podrobnejšie informácie si dohľadajú na podstránkach. Na druhej strane, iné štúdie tvrdia, že každý klik potrebný navyše zníži počet čitateľov. V tomto smere odporúčam skôr vlastné otestovanie vhodného riešenia a individuálne posúdenie.

 

 

(c) 2008 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webu zdarmaWebnode