Marketingové poradenstvo a texty

Lojalita zákazníkov a internetový marketing

24.08.2010 14:41

Čo je na webe najdôležitejšie? Keď sa trochu zamyslíte, asi uznáte, že technické triky a efektné vymoženosti sú lákavé aj zábavné, ale v konečnom dôsledku ide o to, získať na stránkach informácie. Tie ktoré potrebujeme, ktoré hľadáme, bavia nás alebo nám pomáhajú.

Tri základné dôvody, prečo používame internet:

  • chceme získať hodnotný obsah
  • chceme mať prístup k zvoleným aplikáciám
  • chceme komunikovať medzi sebou

Ak má byť naša webstránka marketingovým nástrojom, nemusíme za každú cenu plytvať zdrojmi. Položme si otázku, či to, čo sa chystáme zrealizovať, bude skutočným prínosom pre odovzdanie hodnotného obsahu potenciálnym zákazníkom, či nám to pomôže posilňovať znalosť značky na trhu, rozšíri pozitívne PR firmy, zlepší naše služby, prinesie nové kontakty a zvýšenie obratu. Nepôjde to bez kvalitného copywritingu.

O čo ide na našej webstránke?

Musíme sa rozhodnúť, či je pre nás dôležité pritiahnuť maximálny počet návštevníkov, ktorí si pozrú našu stránku alebo je efektívnejšie, aby sme prilákali len skutočných potenciálnych zákazníkov. Toto sú v podstate aj dva základné prístupy k reklame. Ak počet videní je to, čo potrebujeme, platíme za každé oko a to je cesta vhodná skutočne len pre niektoré produkty a služby. Na takej stránke zarobí predovšetkým ten, kto predáva reklamu. Ak bude naša propagácia na webe zacielená užšie a presnejšie, prinesie návštevníkov podstatne menej, ale zato môžeme mať webstránku prispôsobenú ich špecifickým potrebám a záujmom. Miera prekliku a prípadného nákupu bude potom podstatne vyššia a rovnako tak účinok a úspech webového marketingu.

Čím sa odlíšime?

Úspešné spoločnosti našli model, ako ovplyvniť správanie svojich zákazníkov. Našli vlastnosť, ktorá vzbudzuje emócie a túžby. Nie je to ľahké. Môžete povedať, že vaše produkty sú rovnaké ako všetky ostatné, vy nemáte žiadne možnosti odlíšenia atď. atď. Ale v konečnom dôsledku to nikomu nepomôže odraziť sa odo dna.

Spomeňte si na Apple MacIntosh, Starbucks, či Swatch. Neprišli na prázdne trhy, kde by sa nemuseli boriť s konkurenciou. A predsa ich dnes poznáme, na rozdiel od mnohých, ktoré zostali bez mena. Je to o invencii a hľadaní. Štatistiky návštevnosti nepomôžu, pretože povedia koľko, ale neprezradia prečo. Prestaňme sa zúfalo naháňať za návštevnosťou a rozmýšľajme radšej, kto by nás mal navštíviť. A dajme mu dobrý dôvod urobiť to často.

(c) 2008 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si webové stránky zdarma!Webnode