Ak ste podobná nátura ako ja, asi hľadáte stále niečo nové, čo by zlepšilo vaše služby klientom, výsledky, podnikanie. Moja knižnica dávno presahuje rodinnou radou pridelené priestory a pamäť počítača ukladá stále nové informácie o marketingu. Web je plný článkov, návodov a tipov, bielych kníh. Niektoré sú vynikajúcej kvality, niektoré len stratou času.
Som veľmi opatrná na prísľuby rýchlych, ľahkých a bezprácnych marketingových stratégií, zázračných internetových nástrojov a zárobkov bez pohnutia prstom či mozgom. Keby to bolo také jednoduché, kto by ešte trávil dlhé hodiny v kancelárii a hrbil sa nad notebookom? Opaľovali by sme sa celé dni niekde na pláži, popíjali chladené mojito a iba podvečer na hodinku zapínali notebooky, aby sme skontrolovali rast príjmu.
Nikoho neodrádzam od čítania čo najväčšieho počtu blogov, článkov či diskusných fór. Je vždy zaujímavé vypočuť si názory iných, prečítať, čo sa komu podarilo. Ale namiesto hľadania zázračného vzorca a čarovnej formulky začnite premýšľať nad stratégiou a serióznym smerovaním vlastnej webstránky. Pokiaľ ste ju nezakladali len preto, že web už má predsa každý, začnite ju vnímať ako svoj pracovný a komunikačný nástroj.
Neverte tomu, že vaše výrobky a služby predá samotný krásny dizajn webstránok. Kvalitné texty zostávajú aj na webe kvalitnými textami a prácu na nich si nie je vhodné uľahčiť. Textárske práce pre web majú svoje špecifické prvky, ale sú tu preto, aby presvedčili zákazníka o vašej kompetencii, schopnosti vyhovieť jeho požiadavkám a zďaleka sa nestávajú len stručným pomenovaním obrázkov. Ak vás už nepresvedčia tieto riadky, pomyslite na to, že aj samotné vyhľadávače majú rady texty a orientujú svoje výsledky predovšetkým podľa nich.
Spolu s tým, ako sa technológie stávajú dostupnejšie, rozvíjajú sa čoraz náročnejšie formy prezentácie. Medzi skvelé novinky patrí určite video na webstránke. Dáva informáciám nový rozmer, umožňuje prenášať emócie, zobraziť reálneho a dôveryhodného človeka, dokázať vlastné kompetencie. Prvé dostupné štatistiky hovoria, že aj laicky doma pripravené video zvýši počet záujemcov. Dôležitejší než technológia je kvalitný obsah a dobre premyslený scenár. Ľudia odpustia menšiu zručnosť pri obsluhe techniky, ťažko však dopozerajú nudný a zdĺhavý prejav majiteľa firmy. Základom je podávať nové a žiadané informácie zábavnou formou, motivujúcou dozvedieť sa viac.
Marketingová komunikácia je viac než šírením informácií. Musia sa v nej vhodným spôsobom zosúladiť koncept, posolstvo, cieľová skupina, správne nástroje a spôsoby komunikácie. To všetko doplnené o dobrý nápad a emotívne stvárnenie, aby sme nielen získali pozornosť príjemcu informácií, ale aj miesto v jeho pamäti.