Marketingové poradenstvo a texty

Internetový marketing - keď ho chcete robiť naozaj

26.03.2011 19:35

Ľudia si často predstavujú dve diametrálne odlišné veci, keď uvažujú o využívaní internetového marketingu v podnikaní:

Jedni predpokladajú, že internet môže pre nich zarábať bez toho, aby sa elektronickému biznisu seriózne venovali. Chceli by vymoženosti, ale akosi im je zaťažko budovať databázy, písať pravidelné maily a udržiavať kontakt so zákazníkmi, umiestňovať blogovacie príspevky, komentovať na diskusných fórach, uverejňovať na webe PR články, či vôbec aktualizovať webstránku. S nádejou si kúpia osvedčené recepty na budovanie on-line biznisu od marketingových guru, ale úspech stroskotá na „vykonaní“.

Druhý extrém sú ľudia, ktorí po prebudení štartujú počítač, aby zistili, či im nepribudol e-mail, kto čo okomentoval na ich facebook stránke, večer zaspávajú nad klávesnicou a nedokážu sa na pár dní uvoľniť a odstrihnúť ani počas dovolenky. Dalo by sa povedať, že tomu venujú všetok svoj čas. Ak nemajú úspech, je to skôr preto, že im chýba stratégia a jasný koncept toho, čo by chceli dosiahnuť a kam smerujú.

Ako vždy, správny prístup bude niekde uprostred. Keď chcete využívať internet, musíte si uvedomiť, ktoré činnosti Vám môžu ubudnúť a ktoré naopak pribudnú. To, čo je v mnohých biznisoch nesmierne ťažké a internet pre Vás môže urobiť, je získavanie kontaktov na záujemcov o vaše služby. Namiesto nekonečného obvolávania a presviedčania môžete oslovovať iba ľudí, ktorí sa o ponuku vašej firmy zaujímajú a ktorí vám sami napíšu cez web.

No nie je to zadarmo. Aby takýto prílev záujemcov fungoval, musíte zaistiť, že vaše stránky budú vysoko zobrazené vo výsledkoch vyhľadávačov. A tu, ako vždy, máte dve možnosti, buď to zaplatiť, alebo to odrobiť. Ak zaplatíte PPC kampaň, môže to fungovať a v niektorých typoch podnikania je to aj vysoko rentabilné. Ak ste začínajúci podnikateľ a platiť PPC nedokážete, môžete to „oddrieť“, a to predovšetkým budovaním blogu a vykonávaním tých činností, ktoré som popísala v prvom odseku. Keď to svojim klientom vysvetľujem, obvykle pocítia zdesenie, že by mali blogovať často, a že raz do týždňa vôbec nie je dosť často. Kde na to vezmú čas? Nuž práve tam, kde ho ušetria na „studených telefonátoch“. Je to proste vec prístupu, môžete robiť to, čo vám funguje lepšie. Rozhodnutie je na vás.

(c) 2008 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si webové stránky zdarma!Webnode