Čítali ste správy o tom, ako podnikatelia rozšírili svoje marketingové informácie prostredníctvom sociálnych sietí závratnou rýchlosťou? Ako máte nekonečnou mierou zdieľať informácie, ukladať výroky na Twitter, využívať všetky dostupné sociálne siete a potom už len čakať, kedy zbohatnete? Každý, kto používa zdravý rozum, príde na to, že to nebude také jednoduché a začne si overovať zdroje podobných informácií. Za týždeň či dva úspech v sociálnom marketingu asi nedosiahnete.
Najdôležitejší je hodnotný obsah
Iste nájdete na webe dosť tipov, ako dobré články zdieľať, ale faktom je, že najprv ich musíte napísať. Využívajte prieskumy, aby ste zistili, aký typ informácií vaši zákazníci hľadajú a potrebujú a potom vytvorte články, video, prípadne iné formáty s touto témou. Nezabúdajme na samotnú podstatu sociálnych sietí, ich zmyslom je budovanie dôvery a nadväzovanie vzťahov ďaleko viac, než rýchly predaj. Keď máte dobrý obsah, potom ho môžete rozšíriť po sieti prostredníctvom PR serverov, blogov, zdieľaním linkov, zanechávaním komentárov, využitím Twittera a podobne.
Ani príliš veľa ani príliš málo
Je dosť veľkou výzvou uhádnuť správnu mieru a periodicitu kontaktov s cieľovou skupinou. Ak je to príliš často, vaši čitatelia budú mať pocit, že vám nejde o nič iné než vlastné marketingové ciele. Ak príliš zriedka, vznikne dojem, že sa nestaráte dostatočne. A znovu je najdôležitejším pravidlom, že časté, ale biedne textárske príspevky nedosiahnu cieľ. Naopak, budú mať nepríjemné následky v podobe ubúdania čitateľov a odhlasovania sledovateľov.
Nezabudnite, že budujete nielen vlastnú reputáciu, ale predovšetkým poskytujete užitočnú hodnotu svojim potenciálnym zákazníkom. A ak by ste im mali poradiť zle, to už je lepšie neradiť vôbec. Nikoho nezaujíma mlátenie prázdnej slamy v príspevkoch zasielaných každú chvíľu. Radšej to robte striedmo a kvalitne, dajte si záležať na hľadaní vhodných tém.
Neunáhlite sa s predávaním
Považujte sociálne siete skôr za nástroj budovania imidžu než priamy predajný kanál. Nie že by ste občas nesmeli informovať o svojich výrobkoch a službách aj vhodnou predajnou ponukou, nemal by to však byť ani hlavný dôvod prečo siete využívate ani primárny spôsob akým komunikujete. Ľudia, ktorí ocenia vaše dobré rady a praktické tipy, dokážu identifikovať aj výhody obchodnej spolupráce s vami, keď nastane ten pravý čas.