Rozhodnutie, akým spôsobom budú stvárnené nástroje vašej marketingovej komunikácie je náročné, ale je to jeden z najdôležitejších krokov, ktorý je vhodné urobiť hneď na začiatku.
Dizajn môže predstaviť vaše výrobky alebo reprezentovať vašu spoločnosť v modernom a trendy štýle alebo vychádzať z tradícií, pôsobiť inovatívne či konzervatívne, veselo alebo vážne,emotívne alebo chladne profesionálne. Tu je viacero možných ciest a ide o to zvoliť tú optimálnu pre vás.
Ak máte v úmysle dlhodobo budovať a rozvíjať svoju spoločnosť, oslovte pre tieto kroky skúseného grafika a dajte si záležať, aby ste vytvorili profesionálnu identitu firmy, vizuálny štýl, logo a základné grafické prvky, ktoré vás budú reprezentovať po dlhé roky. Ak takýto základ vytvorí skúsený, i keď možno drahší dizajnér, mnohé drobné veci už dokáže potom v stanovených koľajach spracovať aj menej skúsený dodávateľ, či priamo tlačiareň.
Rovnako ako pri väčšine iných dodávateľov, to prvé, čo by vás malo zaujímať sú referencie. Pýtajte sa, vyhodnocujte predchádzajúce práce, zistite spokojnosť ostatných zákazníkov. Rozprávajte sa s potenciálnym dodávateľom a sledujte, aké otázky kladie on vám, či preukáže profesionálne znalosti, či vám pomáha prísť k cieľu, alebo iba prezentuje vlastné záujmy. Kreatívny dodávateľ je možno externým, ale veľmi dôležitým partnerom vášho marketingového tímu. A môže mať mimoriadne silný vplyv na váš úspech v predaji.
Ak spolupracujete s profesionálmi, buďte k nim úprimní čo do svojich cieľov, silných i slabých stránok. Na druhej strane, počúvajte ich odporúčania, ak majú dobré argumenty. A využite ich predchádzajúce skúsenosti, nadhľad a odstup, nové myšlienky.
Nájdite vlastnú cestu, kľúčové posolstvo a vizuálny štýl, ktorý bude neustále rezonovať vo všetkých vašich marketingových materiáloch. Nestriedajte štýly každú chvíľu, namiesto toho vyberte starostlivo a potom zostaňte v komunikácii konzistentní po dlhší čas.
Aj keď je kreatívny tvorca vaším spoluhráčom v tíme, nezabudnite, že ste to predovšetkým vy, kto by mal určovať strategické ciele, smerovanie firmy, mať jasnú víziu. Predpokladá to vašu kompetenciu v tom, čo robíte a aj trochu štúdia v marketingovej oblasti. Grafik zodpovedá za to, že návrh dobre vyzerá, ale nie za výsledky vášho prieskumu /či v horšom prípade odhadu a intuície/, za správnosť komunikovanej myšlienky.
Rada na záver, aby ste sa vyhli chybám: Buďte veľmi opatrní, keď vám niekto radí, aby ste podriadili obsah komunikácie jej vonkajšej forme. Nemám na mysli, že budete za každú cenu presadzovať „litánie“ na bilboarde, ale ak máte v brožúrke či letáku vynechať dôležité odstavce textu len preto, aby sa tam zmestil väčší obrázok, nedajte si diktovať. Myšlienky, ucelený koncept a zrozumiteľný text sú tým, čo v konečnom dôsledku bude predávať vaše produkty. Grafické stvárnenie je prvkom, ktorý upúta pozornosť, ale samo o sebe posolstvo väčšinou neodovzdá.