Priemerný Američan strávi na webe denne viac ako tri hodiny a je to viac času, než venuje pozeraniu televízie. Podobné údaje o Slovensku nie sú zatiaľ k dispozícii. No spoľahnite sa, že aj našinci trávia na webe dosť času na to, aby sa oplatilo zaoberať kvalitou webstránky a dobrými textami.
Podmienky úspechu na webe zhrnuté do pár viet, však? Zrealizovať ich je už väčšia výzva, ale ide to. Je dobré, riadiť sa princípmi, ktoré platia pre obchod, marketing a copywriting odjakživa.
Najväčším problémom pre čitateľa webu je, keď sa nemôže vyznať v zmätku informácií. Môžete mať toho veľa na srdci, môžete mať veľa dobrých vecí v ponuke. Ale nevysypte ich na čitateľa všetky naraz. Podajte svoje kľúčové posolstvo tak, aby bolo ľahko pochopiteľné a presne zrozumiteľné.
Dbajte, aby informácie oslovovali potreby a túžby zákazníka. Nikto nechce čítať o vašich super kvalitách! Zákazník je egoista, zaujíma ho vždy a znova, čo z toho môže mať on. Nechoďte na to od lesa, nehrajte slovné hry a nepokúšajte sa byť vo svojich marketingových textoch prílišným odborníkom. Musíte osloviť pocity a mienku svojej cieľovej skupiny. Zmierte sa s faktom, že každý nemôže byť vaším zákazníkom a nehovorte ku každému rovnako. Rozhodnite sa, komu svoje informácie adresujete a potom šite komunikáciu na mieru.
Ľudia vyhľadávajú novinky. Zaujímajú ich blogy, fóra, výmena skúseností. Ak chcete, aby vám poskytli svoj kontakt pre ďalšiu komunikáciu, ponúknite niečo hodnotné na výmenu. Nie je to vždy jednoduché, treba na to veľa času a vložiť aj kus svojej osobnosti.
Uvedomte si, že zákazníka nemožno unudiť k tomu, aby u vás nakúpil. Nemusíte mať texty plné vtipov, ale studené a strohé popisy výrobkov nie sú tým, čo si zákazníci zapamätajú. Buďte osobní, ukážte svoje názory a nechajte na svojej stránke aj stopy „človečiny“ a vyhnite sa najčastejším chybám.
Kto by chodil na stránku, ktorá nie je pravidelne aktualizovaná? Nové informácie, hodnotný obsah a užitočné rady sú magnetom, ktorý pritiahne ľudí k opakovaným návštevám. Obchodné vzťahy a dôvera sa budujú postupne, o spoľahlivosti dodávateľa svedčí aj to, ako sa stará o svoju vlastnú prezentáciu.