Často dostávam od svojich zákazníkov otázku, aká miera a frekvencia komunikácie je tá správna a primeraná. Odpoveď nie je vždy jednoznačná. Záleží totiž oveľa viac na tom, či máme čo povedať, než na tom, ako často to hovoríme.
Pokiaľ adresáti netrpezlivo očakávajú vaše dobré rady, tipy, či triky, môže byť aj denné zasielanie správ vítané, veď užitočného obsahu nikdy nie je dosť. Treba si však uvedomiť, že dôležité v komunikácii je nielen začať, ale aj vytrvať a neznižovať kvalitu obsahu. Premýšľajte preto vopred, ako často ste reálne schopní pripraviť takýto obsah.
Nie je nič horšie, ako častá frekvencia nudných mailov „uvarených z vody“. Verte, vašich zákazníkov naozaj nezaujíma denné omieľanie výhod vašich produktov a služieb. V takomto prípade je aj raz za mesiac príliš veľa.
Ľudia si na pravidelnosť dobrých správ zvyknú, očakávajú ich a ak nič nepošlete, strácate body. Preto zvoľte radšej taký interval, ktorý budete schopní bez problémov dodržiavať, aby sa z vášho týždenníka nestal čoskoro štvrťročník a potom už len sporadický občasník. Takáto komunikácia totiž stráca väčšinu zo svojho významu.