Marketingové poradenstvo a texty

Ako budovať firemný blog

14.07.2010 19:36

Ak blogujete pre zábavu a kontakt s priateľmi, je to trochu iná šálka kávy, ako blog, ktorým chcete budovať svoj obchodný úspech. Vaše vyjadrovanie, dizajn blogu, štýl – to všetko je určené zameraním blogu. A keď ide o obchod, musí blog vyzerať a pracovať profesionálne. Pravidelné uverejňovanie kvalitných príspevkov vám buduje imidž odborníka vo svojej branži a pomáha vám komunikovať s existujúcimi i potenciálnymi zákazníkmi.

Ciele si stanovte hneď na začiatku

Pravdepodobne vám pôjde o predovšetkým o rast obratu, ale blog môže napĺňať aj mnohé iné možnosti, ako je pravidelná komunikácia s klientmi a záujemcami, šírenie informácií a noviniek o spoločnosti, zodpovedanie otázok či riešenie sťažností, či poskytovanie návodov a poradenstva. Až na základe spracovaných cieľov sa rozhodujte, či a ako budete blog propagovať, aké zdroje na to vynaložíte a podobne.

Zvoľte si spoľahlivú platformu

Pre svoj blog zvoľte systém, ktorý vám umožní rozvoj a poskytne ďalšie služby. Veľmi obľúbené sú blogger od spoločnosti Google alebo WordPress. Poskytujú systém na administráciu obsahu, ale aj množstvo prvkov, nástrojov, ktoré sa šíria zdarma.

Priestor si ceňte, reklamu zvažujte

Priestor na blogu je cenný. Keď už zaujmete pozornosť návštevníka, treba si ju udržať a k tomu môže pomôcť aj video alebo iné atraktívne nástroje. Dbajte na prehľadné a rozumné rozmiestnenie všetkých prvkov na blogovacej stránke.

Poskytovanie priestoru na cudziu reklamu nemusí byť vždy dobrým rozhodnutím, pretože návštevníci cez ňu vašu stránku opúšťajú a už sa nemusia vrátiť. Ale pokojne využite tento priestor na reklamu vlastných výrobkov, prelinkovanie na partnerské stránky a pod.

Kvalitný obsah a pravidelnosť

Internetový marketing je o budovaní vzťahov. Nemôžete uverejňovať príliš veľa obchodných ponúk, na to nikto nie je zvedavý. Ale kvalitný článok, príspevok s užitočnými návodmi alebo zábavný a pútavý obsah udrží vašich návštevníkov. Dbajte, aby ste uverejnili nový príspevok minimálne raz za týždeň. A nezabúdajte reagovať na komentáre a komunikovať s komunitou ľudí, ktora sa okolo vášho blogu vytvorila. 

Umožnite šírenie obsahu svojho blogu

Pomôžte svojim priaznivcom, aby sa o zaujímavé novinky a správy podelili a poslali ich aj svojim známym. Využite na blogu funkcie, ktoré umožňujú šíriť obsah cez twitter, e-maily, či iné formy zdieľania.

Blogovanie je skvelý nástroj pre udržiavanie obchodných kontaktov. Nezabudnite však, že aj jednoduchý telefonát či osobné stretnutie sú potrebné, ak svojich zákazníkov chcete dlhodobo považovať za partnerov. A taktiež aktivita v iných než vlastných projektoch a poskytovanie rád pre členov skupín je vítanou a oceňovanou formou spolupráce a budovania vzťahov.

(c) 2008 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webu zdarmaWebnode